30 January 2009

kahkahkah!!

One day an aeroplane have to go to Tokyo for an emergency flight. So the pleasant. It was stormy followed by heavy rains?

During the flight, the aeroplane got a flight problem. The plane was hardly to control. It can't be manage properly. The pilot was too scared and ask if? there is any nearest airport so that they can land there. The only nearest airport was only Brunei airport(don't look at the map coz it just a story)....?

The pilot try to call the Brunei airline that their plane is going to land? there...?

Pilot : Can anyone receive this message?

RBA : Yes.carry on tah

Pilot: Our plane is stuck by a problem..

RBA: What problem?

Pilot : Our left wings have been struck by a thunder..

RBA: Ah..TAMPARIK!

Pilot : what? Whatever.how should I do?

RBA : Bah.try to move the plane to the right..

Pilot : I can't

RBA : Why?

Pilot : My steering does not functioning anymore..

RBA : Calm down.try to use the automatic driver steering

Pilot : I can't

RBA : Why?

Pilot : Coz the mechanics throw that function away..

RBA : Try to increase the speed of your engine..

Pilot : I can't

RBA : Why? Don't say that you don't have an engine.

Pilot : No.the engine does not work properly coz it was second hand

RBA : Well this is critical for us

Pilot : What should I do?

RBA : Can you land about 20km ahead?

Pilot : I can't

RBA: Why?

Pilot : Coz our fuel is dried out

RBA : Well there is nothing I can help.there is only one hope..

Pilot: What..?

RBA : Repeat after me..

Pilot : OK!

RBA : Ashhaduanlailahaillallahwaashhaduannamuhammadarrasulullah


lots of luff,

25 January 2009

CNY+gerhana

salam people..muchi buchi~
On 26th January 2009 (Monday), for those my frens esp Chinese..i just wanna say ere..Happy Chinese New Year o Gong Xi Fa Choi !! *I dunno how it spell* and in Chinese, 2009 is what year for you guys? Ox? Mouse? I hope you’ll enjoy your celebration day..and dun forget abt me yeaa..angpow too~ ehehe
Apa2 pun..kamu2 pun tahu kan besuk tani bukan saja Chinese celebrate their day but in the same day tani akan mengalami gerhana matahari pada sebelah petang…around at 4pm till 6pm..so sama2 laa kita, membaca doa bagi mengelak terjadi benda sebegini and menolak segala bala..ini lah dikatakan akhirat akan tiba..banyak sudah tanda2 ane baa..ganya tani saja inda pandai kan sedar..iskh3..moga2 hari besuk ane akan berjalan dengan lancar.. amin..amin..
**full ur lyf with happiness and dun forget d one who made u*


lots of luff,


23 January 2009

HDTB

Salam.. Muchi buchi people..
What should I call these coming weeks? Hectic? Dag dig dup ? err…tired? Busy? Entah la…I think all of it combine together and it equals to “HecDagTirBuz”.. mcm sume ada waa…anything have to do in the same weeks before our TP session… am I ready??
In the list now:

ð Meet SV (check).
ð Meet PCPL (check).
ð My condition (err…half-half).
ð My ABM (err.. coming…).
ð Going to school (check + happy).
ð Briefing mouth blabla (soon).
ð Ready to be a teacher (err…??????).
mmm…actually I like kids…and besa laa kids u noe..ada yang baik..ada yang gauk..f durg gauk pun ertinya kambang2an laa udah tu..wahahaa…belum g yang kena teens atu..lagi tah..mun dilayan gerenty kambang tak terhingga…and there's a lot of tips plg how to deal this kind of stuff..i also heard jwa when people say “what?..ko kena sekolah atu”.. ”why?”, I said.. ”you know laa..problems sana sini”..”oo..yeaa..i know.. and no matter wat I haf to handle them..that is the only way , to noe their problems..”…kan cakap semangat tu for now..ada jwa laa..ntah laa..and for you laa..wat will u do f u in the same condition as mine? Any tips or opinion? About this only yeaa…thanx…
*care to share*

19 January 2009

share sumtyn..

PERILAKU BERDASARKAN TARIKH LAHIR ISLAM

HIJRAH

Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan itu mempunyai pengaruh yang tersendiri terhadap perilaku. Dicatatkan bagi menambahkan pengetahuan.

MUHARRAM

Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

SAFAR

Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui kesalahannya. lbubapanya perlu mendidiknya bagi menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak, kehidupannya akan menjadi susah di kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya akan mendatangkan hasil.

RABIULAWAL

Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka. Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan mudah marah.

RABIULAKHIR

Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar wataknya, mudah mengangkat tangannya. Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat buruknya itu. Ibubapa menempuh kesukaran dalam mendidiknya.

JAMADIL AWAL

Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu, keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan hasil usahanya, yang menemui kegagalan juga.

JAMADIL AKHIR

Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah. Semasa kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.

REJAB

Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa.

SYA'ABAN

Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan rezekinya tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-kawan. Kelakuannya baik, berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa dewasanya dia akan berjaya dalam segala kerjayanya dan mudah mendapat rezeki.

RAMADHAN

Dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu selamat.

SYAWAL

Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan hidupnya, oleh itu ibu bapanya perlulah mendidiknya dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak kehidupannya menjadi susah kerana perangai keras hatinya, dan dia selalu bergaduh terutamanya dalam hal mencari rezeki.

ZULKAEDAH

Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya bertindak tanpa terlalu banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.

ZULHIJJAH

Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik pula. Dia sering mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal perasaannya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. 0leh kerana dia tidak dapat memberikan garis pemisah, dia sukar mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan kurang pertimbangan.


lots of luff,

18 January 2009

sometyn to share

Mandi songsang

"Mandi songsang adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan menghasilkan kesan yang menakjubkan kepada pengamalnya."

Apakah itu mandi songsang?

Lazimnya pada masa sekarang ramai orang akan mandi dengan menjiruskan air bermula pada bahagian kepala. Situasi ini sebenarnya akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri.

Sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut. Ini akan membuatkan sistem otak akan terjejas. Cara mandi biasa akan menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah. Seluruh sistem hormon dan kimiawi badan adalah diatur dan disettingkan di dalam kepala, maka cara mandi biasa lebih banyak akan memberikan impak yang buruk kepada sistem pertahanan badan.

jadi, apa itu mandi songsang?
Mandi songsang adalah amalan membasahkan tubuh badan bermula dari kaki dan beransur-ansur membasahi bahagian atas badan kemudian diakhiridengan kepala. (kecuali mandi hadas besar dimulakan dari siraman di kepala.)

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN (INSYAALLAH)

1) Menjadikan pengamalnya awet muda dan fresh.
2) Mengembangkan salur darah otak-menjadikan sistem darah di bahagian otak jadi bertambah baik untuk berfungsi.
3) Menjadikan sistem pertahanan badan akan bertambah baik fungsinya seterusnya menjana sistem hormon badan dengan lebih hebat untuk tahap kesihatan yang maksimum.
4) Mengurangkan tekanan (stress) yang telah dihasilkan oleh otak.
5) Melancarkan perjalanan darah.
6) Menjadikan pengamal semakin pintar.
7) Meninggikan daya ingatan.
8) Mengelakkan atau mengurangkan sakit kepala.
9) Menjadikan state mood yang tenang dan ceria.
10) Menjadikan jiwa sentiasa bersemangat.
11) Memiliki daya ketahanan mental.
12) Menambahkan semangat berani.
13) Menguatkan gusi dan gigi dan banyak lagi yang akan diketahui apabila mula diamalkan.

Wallahualam...

kahkahkah!!

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.
===================================

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit
===================================

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!
===================================

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejur tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....
===================================

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah
===================================

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.

DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!
===================================

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids,kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

===================================

SAM:Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.
===================================

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI "

**no more stressfull ayt?? *wink* **

luff muvee

~muchi buchi people~
yeaaayyy!! i rilly luff dis muvee sh0o0oo much..besa laa ceta abt gurls sja..and oso funny meh..org yang totally burden and at last i guess u noe wat happen..bagi yang alum meliat ceta atu..dengan moleknya me mengatakan enjoy the muvee..siukk bebanget..maybe for boys or men nda berapa laa dengan ceta ne..f u guys kan meliat jua..juz be sporting saja laa..it is gonna be fun..*wink*

~wild child~

~hey!! who are we??!!~

**enjoy the muvee**

15 January 2009

new samosa aka semester~

Glitter Words
salam hey..muchi muchi ppl..
well.. as u noe bulan January ne..esp for people who still have agreement with the school, they haf to continue their contract..ndatah kira ..tua kek muda kek miskin kek kaya kek panjang kek pendek kek..apa2 lee yang penting..shooohh shooohh balik semula laa *mcm kena halau tah plg* so the more we grow up, the more difficult level we haf to go through..ertinya..apa saja azam kamu yang bilang taun kamu wish and didam2kan atu, capaikan sja tia..nda payah dijadikan perhiasan kek omong2 kosong and yang sewaktu dengannya laa kek.. yeaa..kebiasaannya laa manusia ne ..konon tahun baru..azam baru laa and anytyn new meh mcm keta baru, baju baru, kasut baru tv baru, furniture baru *mentang2 masa tu bonus*, gf baru, tunang baru, bini baru, laki baru dan yang sekerabatnya *nda pyhtah kan berpartner baru eh, mun diri sendiri mcm setan sampai bila2 pun nda panjang jodoh baa mun diri sendiri nda berubah..bnaar kan???*
adeehh..meleret tah plang ceta..kemudian *macam karangan tah plang kweng3* tani buat laa yang sederhana saja, nda payah tah kan semua baharu baah eh..kan bhapatah kamu semua baru ne di sekolah aa..nda jwa dapat apa2 eh, mun kena bagi duit kali jwa..ane nda konon2 kan ke sekolah kan show off laa apa..u noe tipikal Bruneian baa..memang begini pun...yatah sebabnya tu bila niat datang ke sekolah inda baik, pelajaran pun payah kan masuk ke otak..cemana tah jwa luan mikirkan barang baru saja.."karang ku liatkan mp3 baru ku ne rah sipulan eyh..biar ya jeles".."alaa..kotor tia ne karang eyh beg baru ku ne, hujan tia ganya aa" *mentang2 masane ujan saja*..nah..cuatah kita fikirkan tu, pedah2 saja mengajar di dapan cigu aa mun di belakang student cbuk2 mikirkan barang durg saja..napa?? gerenty kamu malu pasal brg kamu lama kan? cane sja mun ada org ngucapkan kamu..bagi PAAANNGG saja laa.."sukatiku ja..duitku bukan duitmu..aku ane bukannya kan nyusahkan indung saja...bukan macam kamu mengabiskan duit indung saja, hutang piutang sana sini" sadis jwa laa rasanya..

13 January 2009

loyar buluk pula

TEKA-TEKI YANG PERLU DIBERI PENAMPAR !!!...

1) Lubang ape yang rasanye hangat, nikmat dan nyaman?

Answer: LUBANGun pagi2, tarik selimut pastu lu tido balik....

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?

Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M opp!!! salah EPL laaa

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?

Answer: Kuih salah bikin.

4) Binatang ape yang power dlm bab berKarate?

Answer: Kuda belang....cube kira brape black belt dia ade.

5) Siape yang menemukan dompet kulit?

Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

6) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?

Answer: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

7) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?

Answer: Pembohong...

8) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?

Answer: Usus

9) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?

Answer: Kutu rambut

10) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?

Answer: Neneknye si katak

11) Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?

Answer: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

12) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?

Answer:Sekretari baik..................'Selamat pagi Boss'
Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni Boss'

13) Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?

Answer: Dua-dua tak kenal korang...heheheh

14) Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?

Answer: Tukang gali kubur

15) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?

Answer: Tahi hidung

16) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?

Answer: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

17) Kenape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?

Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

19) Gajah terbang dengan ape?

Answer: Dengan susah payah......


**rily funny**

11 January 2009

wen u grow up..

Glitter Words


10th Jan, 2009 (saturday), my sis- cK burfday..like everytyn was going well..sponsored by everyone in this family work all together..the party begun with barbeque tingy..as u noe..menyalai ane ukannya kajap..tek along tym plus berasap, mengiap, memalit minyak+honey+bawang and everytyn..and her fwens aka kajen majen jwa attended the party..so enjoy the pictures there..


~menyalai ayams, sausages, fishballs and ngemmbeekk *nyummy3*~


~frens aka majens were there- their turn menyalai2 baa , kami dah awal atu~


~cheese sausages and balls *jangan kir len aa*~

~hey everyone say chhheeessszzz~

~everytyn wat we planned settle down dah -sandwiches, shepperd pie, bbQ chixz, wedges, spaghetty plus mmbeeekkk *bismillah*~


~bbQ chixz saucenya ne beli saja dkedai ada tu..dparam apa..yth nyaman~



~enlarge pic *cmane saja cara mun mun kan mliat* saja supaya kamu taisliur~

~whyl waiting, watching macam2 aznil - ure so funny..ekeke~

~shepperd pie..sluurrpp~

~kambinggss..banyak plg lagi..later nyalai lagi ee~

~birthday cake from her bf -najib and family *atu pun najib nda tahu* kweng3~

~manith, nyta and fadhil menikmati makanan~

~zurina *adang-adang eh bchat atu makan tah dulu eh..kawin jwa kamu tu nanti..dun worry la psl ko d tahap wajib kawin dah tu eh and leha *nunggu masa kan betepon saja lagi ne jwa*~

~emma *wink*~

~my sis-cK, makan jangan nda..makin tuha udah neh..kuikuikui~

~from family:~

**Happy 22nd birthday, may Allah bless you..wish u being the best among the best, never give up in everytyn u do..try to be in what u wanna be and one more thing never look back..it's just your history so move foward to get ur mystery..*wink* haf a blast!!**~

09 January 2009

fun and relax

muchi muchi..
errmm..nutyn much to say..bila ne aa me jalan..31st dec i ges...plan kan window shopping saja tym atu..sis Lina and sis Jubai bawa berjalan.u oe laa our holiday ne boringg waa..sekalinya apa nah..tunggu punya tunggu kan sejam kali dari tym yang dijanjikan barutah jalan..payut lagi bergambus waa..apa-apa pun mesti mamam dulu..f mamam awal krg rugi jwa mamam di kedai tu f nda abz kan..bebayar kli aaa..eheh..and then konon nda mau kena hasut membeli kain ne..dalam fikiran "jangan beli kain!!" ..sekalinya masuk ja kedai kain..aduuy..lawatah jwa kain atu.."napatah ko lawa kaainnn??!!! *ARrrghh!!* sis lina and sis Jubai lagi aduuyy.."lawa tu lating ..belitah..sama2 tani sama kain.." uwaaa!! akhirnya me tergoda dengan hasutan kamu..membeli tah me jwa sampai 3 pasang belum lagi campur yang masa atu..aduuyy..pisaaan eh..apa-apa pun..berjalan dengan durg ne nda dapat ne.banyak hasutan..wahaha..


~when i was in the car *panas nyamu wlupun dlm keta*~

~model GELATO ice cream dan sebagainya...masatu kami kena interview baa yatah ada orang mengambar kami..kami apa lagi..mun udah cematu rasa macam artist baa..liat pic aa..my sis saja yang meliat camewa pasal kami cibuk meliat camewa yang lain meh..*padahal cibuk2 gambar diri sendiri..wawawawaaaa..naa apa waa pwasan sekali sekala jadi artist ukan selalu p mun banaa apa ja??*

~Escapade Sushi..nyummy2..mudah kenyang baa sushi ane p sulnya inda jwa berapa banyak dimamam aa..heraannn heraann..me ada soalan berapa escapade dah ada di bunai ane?? jawab2!..eehhe~

~emma purplicious~

~wow!! ahernya..selama berkurun lamanya me inda ke ZEN SPA ane..ahaha mcm banaa saja berkurun p for sure laa banarnya since last year kali dah in april i guess...last pegi ZEN SPA aa..ane baru tah ada masa pegi ke sana atu..melawat tah me ke sana..i juz want foot masage only besa kuat berjalan laa baa ehehe..and diz spa rily enjoyable, welcoming services..u mau apa? massage? manicure pedicure? reflexology? aromatherapy spa? sauna? sabut apa lagi u mau...datang saja ke sana..sediakan saja duit..huhuhu..haf a try laa..and i tink it's worth it..~
~dis SPA focus to element earth and water..rilly relaxing~
~waiting area..erm..nakkan me kan gambar semua kan..inda cha surprise and siukk..f u want to know more further about diz SPA better u go there..anyway dun forget to haf ur appoinment first..better u call them first laa..otey??..enjoy ur day *WINK*~


08 January 2009

pops out!!

Salam people muchi muchi suzuki bazoka~
Yeaaa!!! Akhirnya…benda yang dinantikan sudah pun terjawab..kan guwe sudah bilang..sabar aja..jangan gelojoh sih ..orang yang bertanya rah me ane handal baa resultnya tu..so dun worry laa baa, nda kemana baa tu result kamu atu…confident saja…f kamu rasa kamu sudah buat yang terbaik , tawakkal and everytyn..insyAllah..hasilnya kan baik punya laa…so now..satisfied??? and m ere pun Alhamdulillah jwa my result..syukur..even banyak dah benda terjadi rah me ne .. pains..sweet…hurt ..*sigh* I noe..Allah always beside me..He wont let His hamba fall down from stairs not even in longkang.. *rilly meant it!!* n m still watchin u..how far u can go..btw for those ubdian yang dapat result atu…congraatttzzzz!! yeaa..and yang rasanya ada down ckit result atu..dun worry keh..i noe u can do better than last semester..baa kuarkan tia azam baru kamu aa..jangan dijaruk lagi…wawawaa…dun waste ur tym meh..
Well now..i haf to plan sometyn for my TP session later..my ABM..stuff..*sigh*but wat to do ryt..i haf too…dis is my last semester..lyk WOOOWWW!!!..tyms run quickly and m in my final year now..when I was in year 2, my mummeh said..”adeeh..tahun 2 dah panya ko ne..” ..sudah tu and when m in year 3, me teringat apa yg yang mummeh cakap aa lyk I was saying to myself and frens..”tahun 3 sudah tani panya..” and my frens..awuuwaa.nda terasa eyh”..so selagi masa masih ada and masih muda ,jangan disia2kan laa masa atu kan..dun ever waste your tym..for real gitu..study andangnya bored but in the same tym ..it’s fun baa.. so enjoy your study while u stil can meh..and it’s worth it..
For my intake..baa enjoytah bwabzly your holiday ne before start TP..naa g lama ne our attachment ne..and I noe our holiday ne ada yang bored jwa laa but wat to do..we haf to go through meh…ekeke..so cherrrzzz ppl.. *wink*..sayonara~

04 January 2009

errkk..

Result??

Now m in january month dah..and suppose result kuar sudah ne in December ..ntah..dunno wats wrong with the problem there..i just can wait here until it’s out..like masa ne ramai dah betanya2 “bilakan result ne kuar??” and me jwa kena tanya ne baa..macam lee me ne kaja di UBD tu..m just a cute student there *lol* tapi banar laa..how do I noe jwa kan..so people u can just wait there..chill out apa dulu..minum capucinno ka apa ka dulu..nutuk belacan ka apa ka dulu..ahaha *majal*..rilex2 baa dulu..jangan gagas,nda lari ke mana baa eyh and yang penting dun tink too much laa keh..once u tink, you’ll worry all the time..trust me..everytyn is gonna be okay..just banyak-banyakkan berdoa saja..jangan kureeeng..otteeeyyy?? cheerrz yeaa!!

03 January 2009

kuikuikui

KURAPAK KITANI
Mula kan hari anda dengan gelak tawa.

1. Sapa lagi buduh.

Terjadi kisah bila seorang nenek tua yang hendak menyeberang jalan yang hampir-hampir dilanggar oleh kereta.

Pemandu (dgn marah): Woi! Urg tua! Buduh kah kan mati? Nyubarang nda meliat-liat jalan.

Nenek: Woi! Kau yang buduh! Melanggar urg tua pun nda pandai kana-kananya.


2. Mun Paham Bisai...

Si milah sama si dolah ani sepasang kekasih. Satu hari durang dating arah kawasan sawah bendang. Dlm pada durang bejalan jalan di siring sawah atu.

Si dolah becakap tah, cuba ko liat tu milah kerabau dua ikung ah sambil menunjuk arah dua ikung krabau yang time atu menggesel gesel idung sesama krabau atu. kira cium cium krabaulah tu.

Sekali si dolah ani menyindir, aku mau eh macam atu milah. sekali nya si milah, bah agatah, krabau kita jua tu. dengan muka hampa si dolah berkata, MUN PAHAM BISAI!


3. 3B

Moktar datang bejumpa sorang Ustaz kan meminta nasihat.

Moktar: Ustaz napa ya ah... payah banar ku kan betamu juduhku? Sampai sekarang ani balum tah ku ada kekasih...
Ustaz: Kasian jua kau ani eh... bini2 macamana yg menjadi idamanmu ani kan?
Moktar: Aku kalau bulih mau yang bekulit putih... lawa... tinggi... pandai bepikir... sayang dan menyintai kadiaku sepanuh hatinya ustaz...

Ustaz: Ahhh... kalau macamatu... kau misti melaksanakan petua 3B. 'B' yang petama 'BERUSAHA'... apakah kau udah banyak berusaha?
Moktar: Banyak udah Ustaz... Banyak tampat udahku pigi kan mengurat ani ustaz... nda jua pandai belurih...

Ustaz: Adih...! Kalau camatu kau misti laksanakan 'B' yang kedua tu... iaatu 'BERDOA'.
Moktar: Dui Ustaz... tiap kali ku sembahyang ndaku pandai lupa tu bedoa ah... misti tu.

Ustaz tunduk kemudian merenung Moktar dgn pandangan yg penuh simbolik.
Ustaz: Mun camatu... err... Nampak-nampaknya kau ani misti melaksanakan "B" yg ketiga tu."
Moktar: Apa tu Ustaz?

Ustaz: BECERAMIN!

**wawaa..sadiss ee..cawiiee**

kahkahkah!!

PAK ALI BUKANNYA TAMAK

Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalukat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalamtasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

Pari Pari: Kenapa dengan kau?
Pak Ali: Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.
Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.
Pari Pari: Inikah kapak kamu?
Pak Ali: Tidak.
Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.
Pari Pari: Inikah kapak kamu?
Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.
Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.
Pari Pari: Inikah kapak kamu?
Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.

Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

Pari Pari: Kenapa kau bersedih?
Pak Ali: Isteriku jatuh ke dalam tasik.
Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Angelina Jolie.
Pari Pari: Inikah isteri kau?
Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."
Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".
Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Angelina Jolie... kau akan bawakan pula Pamela Lee...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku..bila aku kata'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku...".

Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".


**betuii jugek toh..tapi nak buat camne dah takdir...tema aje laa**

lelaki and perempuan

Kecantikkan Lelaki

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik,adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3) Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada
5) Lelaki yang baik sangka
6) Lelaki yang tak pernah putus asaKecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati.

Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kegagahan Wanita

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.


**kita renungi bersama..it is true**

01 January 2009

fyrworkz

Haf a gewd year people~enjoy ur every single days with best of health, happiness and prosperity and good luck in everytyn u do~



~fyrworks tu!! u see dat..ada reflect red light lagi di bawahnya aa..sharp at 12 o'clock..like people in my kampung play those fireworkz bwabzly..lyk wow!!~


~dis is the biggest firework dat i've ever see...macam ia explode atu slowly and then big and bigger then biggest..lawaaaa bnarrr laa..i capture it from outside of my house ja u *hey make a wish*~

**people...come on make a simple sweet powerful best wish for urself *wink* cheerrzzz**

 

emmashasha | hotmail