04 August 2008

pengalaman perit *ahaxZz!*

Salam buat semua

Guwe ingin memulakan cerita pengalaman guwe yang belum lama ini terjadi, seingat guwe tym TANGGAL 3 HARIBULAN OGOS (ari isnin masatu aa) ne jua laa..cerita yang amat cali? memalukan? bagi guwe plang tu, nda tahu kamu ah..hehehe and seperti yang awda maklum bahawa kita sebagai umat Islam seharusnya bertegur sapa dengan sesama insane tidak kira laa pelbagai bangsa..hitam ka putih ka kuning ka pendek ya panjang ka ya…tapi yang penting digalakkan untuk bertegur sapa laa bagi mengeratkan lagi tali nilon silaturrahim baa…

Diteruskan cerita lagi, masa atu aku pindah barang-barang ke hostel almaklum laa besuknya start sekolah baa, terpaksa jua pindahkan barang-barang ke hostel apa..seperti yang diketahui di hostel ani bukannya complete sangat barang-barangnya macam di rumah atu, adatah yang kurang baa..sudah atu dalam masa yang sama, kawanku (Amal) membawa aku jalan suping barang, apa lagi..aku mau laa ikut, payah jua aku tu mun nda ikut karang apa kan barangku nanti…

Kami 4 orang (aku, amal, hana dan titin) tah yang berjalan dan memikirkan tempat mana yang bishai dihaga ane…last..pikir punya pikr d MALL tah saja pilihan yang terbaik..tapi malam atu ramai tah jua orang kesana, tapi inda apa kami pajal jua pasal semua barang yang kan dibeli ada di sana baa…lagipun dapat jua cuci mata tarus..wawawawa aku pun paking di bawah pat UTAMA GRAND aa..so kami mulakan operasi kami daripada tingkat atas dulu membali then ke tingkat bawah..

Sudah atu time mendagani kawanku membeli barang arah UTAMA GRAND, kamu tahu kan bahagian baju aa..yatah tym kami kan keluar di pintu sana lepas suping atu, adatah jua my old fren tym dMPUSB atu, ingat-ingat lupa plang tapi aku gerenty ia banar laa..so aku tagur laa dari jauh, kan pergi tempatnya nda lagi sampat..bergagas udah baa melambai n beceta tah kami jauh-jauh atu jua, luan lalai terlampau mesra kan bertagur atu, apatah kamu tahu kan di pintu UTAMA GRAND atu ada tiang Xray barang aa, alarm punya atu, sampai terlanggar atu baa, nda ja lagi sadar pebaik tu..terharik tah ku jua tym terlanggar atu, belihatan orang baa..memberi hawar eh..

Baru tym di MALL, lepas atu ke SOON LEE di batu bersurat lagi kami, luan beibun bercerita baa, tym dkedai atu..adatah lagi orang hencem di sana tu aduuyyy…turun tender nyamu…hehehehe..luan kan beExsen and bergaya baa control ayu konon tapi macam besa ja aku ane tym atu, beibun apa sampai inda sedar pebaik ada couple orang tua di belakang ku…luan undur-undur ketawa atu abis terlanggar troli orang baa, ternaik lagi tu tayar troli rah kakiku..pun memberi hawar..orang encem lagi ada tym atu eh..hehehehe yatah besa tercakap sorry baa aku ane, tapi masa atu automatic tercakap minta maaf ane baa..stindid baa ku tarus malam atu..iatah ganya cerita ku toh.. dalam satu malam ada 2 pengalaman eh ..malu-malu..

** The Moral of the Story: baik plang bertagur sama orang ane tapi berpada-pada jua, liat kiri kanan dapan belakang jua baa..ukan sja tym drive keta saja cematu, tym bertagur pun ja..karang accident baa..mun terlanggar orang hencem baik ane tiang yo…dahsyat! And kalau beibun pun di had-hadkan jua, di kedai control-control tah saja..eseehhh…


thanx for reading..

0 Comments:

Post a Comment



 

emmashasha | hotmail